nuffnang!

Sunday, May 16, 2010

Learning History..


Dulu masa sekolah memang aku nakal,degil dan malas yang teramat nak pergi sekolah.aktiviti sukan pun aku malas nak join,belajar lagi la berlipat ganda malas..ponteng sekolah,lari balik rumah panjat tembok sekolah...Tapi pada hakikatnye,kalau aku malas & lari dari skolah..bermaksud aku lari dari family aku,lari dari parent aku,lari dari future aku..Baru aku sedar yang sekolah itu ibarat macam rumah aku sendiri..tempat aku belajar hidup,berdikari, learn new things..cikgu2 ni kira dah macam mak bapak kedua aku...nasihat,jaga dan didik aku macam aku ni anak diorang sendiri..

Cikgu yang paling aku tak bole lupa ialah Cikgu Adibah,cikgu Kimia aku masa form4-5..Bagi aku dia memang lain dari yang lain..Sepanjang persekolahan aku dari primary sampai secondary,cikgu ni seorang yang aku ingat sampai sekarang..Walaupun aku tak suka Kimia dan masuk kelas dia,tapi cara dia care anak2 murid dia memang terbaik..memang macam mak dengan anak..

Cikgu,sorry sebab aku tak belajar betul2 dulu..bagi aku kalian memang mulia..jangan jemu mengajar ye!


Post Pic Credit:- Teacher's Day


2 comments:

ummi.akalilmuslim.ayah said...

rindu zaman sekolah ....serius beb!!!

razif said...

jom ke sekolahh..haha